Forum www.lotrchorzow.fora.pl Strona Główna www.lotrchorzow.fora.pl
Turniejowe Forum Chorzowskiego LOTRa
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Bard 05.03

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.lotrchorzow.fora.pl Strona Główna » Turnieje wyjazdowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Bard 05.03
Autor Wiadomość
Zumbi
Sędzia Ligowy



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

Post Bard 05.03
Ogólny regulamin
1. Każdy z graczy ma posiadać rozpiskę na 550.
2. Każdy gracz powinien posiadać czytelną rozpiskę swojej armii.
3. Gramy na zasady Ligi Ogólnopolskiej LotR:SBG
4. Każda bitwa trwa 90 minut, przy końcu czasu kończymy aktualnie graną fazę. Spóźnienie z oddawaniem kart graczy powoduje karę minusowych punktów.
5. Nagminne przeklinanie, miotanie się, jakiekolwiek złe zachowanie skutkuje karą minusowych punktów.
6. Gra kończy się po upływie czasu. Jeśli na stole zostaną modele tylko jednego gracza może on zdecydować się zakończyć wcześniej grę. (Można kontynuować grę po wybiciu przeciwnika, jeśli "mamy break'a" musimy go co ture zdawać etc.)
7. Zapisy 10.00, start 10.30
8.Wpisowe 10zł

Zasady wystawianie armii
1. Każda armia wystawiana jest na 550 pkt, nie więcej.
2. Żaden bohater (dowódca też) w rozpisce nie może być droższy niż 90 pkt.
3. Obowiązuje zakazd dublowania nieimiennych bohaterów (z wyjątkiem Dunedainów, Rangers of the North i Rohan Outrider)
4. Obowiązują następujące limity modeli:
Armie dobra – 50 modeli.
Armie zła – 60 modeli.
Armia Moria (jeśli nie posiada sojuszy) – 65 modeli.
Armia Shire – 70 modeli.

Scenariusze:
Rozstawienie:
Jeśli scenariusz nie głosi inaczej, zwycięzca rzutu o wystawienie wybiera strefę rozstawienia i rozstawia się w niej pierwszy.



Scenariusz 1 – Ogniem i mieczem
Rozstawienie: do 6” od krawędzi.

Cele scenariusza:
Celem scenariusza jest kontrolowanie stref wystawienia na koniec gry. Model musi być całą objętością w obrębie strefy by być liczonym do kontrolowania.
Posiadanie na koniec gry więcej modeli w strefie rozstawienia przeciwnika niż w swojej – 150 pkt
Posiadanie na koniec gry więcej modeli w swojej strefie rozstawienia niż przeciwnika – 150 pkt

Zasady specjalne:
Pożoga:
Począwszy od trzeciej tury włącznie, od krawędzi na których gracze się rozstawiali pojawia się pożar podłożony przez hefalumpy, linie pożaru przesuwają się równolegle o 2"/5cm co turę w kierunku środka stołu.
Przez obręb pożaru rozumiemy obszar pomiędzy linią pożaru a krawędzią z której ta linia "wyszła". Wszystkie modele które znajdują się w obrębie pożaru na początku swojej fazy ruchu otrzymuje trzy trafienia z siłą 9.
Linia pożaru zatrzymuje się w 11 turze.
Pożar wygasa w turze 13.

Scenariusz 2 – Wielkie Manewry
Rozstawienie: do 6” od krawędzi.

Cele scenariusza:
Celem scenariusza jest pokazanie wyższości taktycznej nad przeciwnikiem.
Zabicie najdroższego modelu w armii przeciwnika - 100 pkt
Kontrolowanie ćwiartek stołu – 25 pkt za ćwiartkę
Za kontrolowanie strefy rozstawienia przeciwnika – 100 pkt
Kontrola oznacza posiadanie większej ilości modeli całą objętością w obrębie strefy/ćwiartki niż przeciwnik.

Zasady specjalne:
Punkty strategii:
Każdy z graczy przed bitwą posiada 5 punktów strategii.
Gracze powinni przed bitwą na kartce w sekrecie zanotować na co przeznaczają punkty strategii i równocześnie sobie pokazać przed rozstawieniem.
Punkty można przeznaczyć na:
- przedłużenie strefy wystawiania się o 6"/14cm (koszt 2 pkt strategii)
- możliwość ruchu całą armią przed bitwą, a po wystawieniu (koszt 2 pkt strategii)(jeśli obaj gracze wykupili tą opcję należy rzutem kostką zdecydować, który ruszy się pierwszy)
- wystawienie oddziału zwiadowców (do: 75 pkt * ilość przeznaczonych punktów strategii) (maksimum 2pkt strategii)
- wystawienie oddziału który organizuje zasadzkę (do 100pkt * ilość przeznaczonych punktów strategii) (maksimum 2pkt strategii)
- posiadanie automatycznej inicjatywy w jednej dowolnie wybranej przez parę turze (koszt 3 punkty strategii) (analogicznie do zasady specjalnej Sarumana)
- możliwość raz na grę zadeklarowania przez dowolny model w armii heroicznego czynu (koszt 2 pkt strategii za każdy czyn)

„Zasadzka” - Przed grą należy wydzielić z armii oddział o odpowiednim koszcie. Pod koniec dowolnej począwszy od czwartej fazy ruchu, para może wprowadzić na plansze oddział organizujący zasadzkę. Oddział wystawia się na koniec fazy ruchu. Grupę można umieścić do 6"/14cm od dowolnej krawędzi. Odległość pomiędzy dwoma najdalszymi od siebie modelami wystawionymi w grupie nie może przekraczać 8"/20cm. Grupę traktuje się jako poruszoną o pełny ruch, żaden model nie może rzucać zaklęć, ani używać żadnych broni zasięgowych.

„Zwiadowcy” - Przed rozpoczęciem wystawiania należy wydzielić oddział o odpowiednim koszcie. Odziały zwiadowców rozstawia się po wystawieniu się obu graczy w dowolnym miejscu na stole nie bliżej niż 10"/24cm od modeli przeciwnika tak by wszystkie modele z oddziału się ze sobą stykały. W przypadku gdy obaj gracze wybrali zwiadowców należy rzucić k6 który gracz wystawia pierwszy swoich zwiadowców.


Scenariusz 3 – Divide et imperia
Rozstawienie: do 6” od krawędzi.

Cele scenariusza:
Celem gry jest przeprowadzenie szpiega ze strategicznymi informacjami.
Na początku gry, po rozstawieniu gracze wystawiają 3 dodatkowe modele symbolizujące szpiegów.
Gracz ma obowiązek zaznaczyć który ze szpiegów niesie strategiczne informacje, tak by dało się to sprawdzić, ale aby podczas gry nie było tego widać (np. przykleić coś od drugiej strony podstawki)
Szpiedzy mają następujące statystyki: R: 6"/14cm F:3 A:1 W:2 D:5 C:4
Szpiedzy nie liczą się do maksymalnej liczebności, nie bierze się ich pod uwagę przy obliczaniu strat pod kątem testów odwagi, szpiedzy nie muszą zdawać testów odwagi po stracie 50 %, w pozostałych przypadkach traktuje się ich jak szeregowe jednostki.
Szpiega uznajemy za przeprowadzonego jeśli znajduje się on pod koniec tury w zasięgu 1" od krawędzi.

FAQ:
1. Czy mogę wystawiać Elladana i Elrohira?
Odp. Nie, liczy się łączny koszt. Czyli ani elficcy bliźniacy, ani krasnoludcy „bliźniacy”, podobnie Kings Champion.
2. Czy mogę wystawić Mumaka?
Odp. Mumak znajduje się w sekcji Heroes, więc podpada pod bohaterów. Tak samo jak w przypadku bliźniaków patrzymy na "slot", a tutaj "slot" kosztuje zdecydowanie ponad 90 pkt, więc nie można wystawić Mumaka.
3. Jak wchodzi na stół katapulta i obsługanci w scenariuszu z posiłkami?
Odp. Wchodzi razem z obsługantami. W turze w której jest wnoszona, nie może strzelić. Podobnie wchodzą wszystkie inne modele, które sa wykupywane razem np. bębny, VWT etc.
3. W scenariuszu „Wielkie Manewry” czy można przedłużyć 2 raz strefe?
Odp. Nie
4. W scenariuszu „Wielkie Manewry” czy podczas ruchu przed bitwą mogę korzystać z bębna?
Odp. Nie ma rzutu na inicjatywę, więc nie ma za bardzo kiedy bić w bęben. W skrócie: nie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:06, 02 Mar 2011 Zobacz profil autora
Halgen
Master Of Chorzów



Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wziąć czas na naukę?

Post
Żałuję, ale nie mogę przyjechać... A szkoda bo mam bardzo ładną rozpiskę Smile Wiecie, nie samym LoTRem żyje człowiek.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:02, 02 Mar 2011 Zobacz profil autora
Zumbi
Sędzia Ligowy



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

Post
To może się podzielisz z nami swoją rozpiską?Wink
Ale nie w tym dziale oczywiście .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:50, 02 Mar 2011 Zobacz profil autora
Pirreo
Master Of Chorzów



Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Chorzow

Post
No właśnie Zumbi ma racie pochwal się swoją rozpiską Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:07, 04 Mar 2011 Zobacz profil autora
Khazad
Rozkwitający Zawodnik



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Nikiszowiec

Post
Question Przecież ją napisał .......


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:49, 04 Mar 2011 Zobacz profil autora
Pirreo
Master Of Chorzów



Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Chorzow

Post
Miejsca na turnieju Smile

Pirreo 8

Majonez 11

na 14 graczy w sumie

niestety tylko 2 osoby z Chorzowa szkoda ale była fajna gra Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pirreo dnia Nie 13:08, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Sob 17:32, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
Zumbi
Sędzia Ligowy



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

Post
No pięknie,tylko powiedz ilu było wszystkich graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:20, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
Khazad
Rozkwitający Zawodnik



Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice/Nikiszowiec

Post
wszystkich było bodaj 14


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:38, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.lotrchorzow.fora.pl Strona Główna » Turnieje wyjazdowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin